Skräpdag

Rena skit vädet ute i dag, en annan som går och längtar efter vår och sol är det ju fan rena mardrömmen en grå och regnig dag i borås =(

Är skräpdag i da, ska iväg till återvinningscentralen och slänga iväg lite bråte, bla min papper å kartong samling jag vackert sammlat ihop under typ 4-5 månads tid, tog upp halva gästrummet och va la inte så poppis haha. sen ska ja passa på röjja lite allmänt tänkte jag, massa skit överallt. tänkte överraska Oscar me lite lego byggande i dag, tänkte släpa upp min kista med lego från när ja va liten =) kan va kul, köpte la en Tyco bilbana me som va tanken leka me, men inte direkt blivit av som vanligt, köpte la den mest för köpandets skull som vanligt och mest för min egen skull med antar ja. kommer la fan aldrig bli vuxen,är å kommer la föralltid se ut som en förvuxen 15 åring som nyss lämnat puberteten.

Ska köra in venton i garaget med i da, får den stå å torka lite, får nytvättade passen stå ute. Ska fixa lite spackling på tröskeln på venton så man få på tröskelbreddarna på den sidan med *bling bling* kommer bli nice käran, testade fälgarna i går utan däck iofs men ser fett ut, brett som fan bara hålla tummarna att de går få på däck på dom nu :(

I kväll ska ja iallafal laga mat till min älskning =) potatisgratäng och en gryta med fläskfile som jag gör, super duper gott verkligen, i går vart de tacopaj med sallad. Är riktigt kul laga mat och äta med ehehe.


Funderingarna i dag går på den förbannade nersläckningen dom ska ha i kväll, hur fan tänker folk ???? släcka ner 1 timme, räkna på va det kosta och tända upp lampor, tv aparater, datorer osv sen igen ? nån smart fan som ens tänk på det ? LÖÖÖÖNT säger ja bara.

Tjoho på er


Recept på Herrmans Tacopaj !

4-6 Pers

400g köttfärs
1 gul Lök
1 påse tacokrydda
1 liten burk majs
1 burk Chili/paprika creamfreiche
Riven ost ca 3 dl
2-3 Tomater

Värm upp ungnen på 200 grader

Förbered pajdegen (köpt eller hemgjord) och lägg i pajform, går även använda tacochips som du grovt smula ner som botten i stället för pajdeg

Stek köttfärs och lök, blanda i tacokryddan med 1 dl vatten, låt det puttra upp lite, tillsätt majsen och creamfreichen samt ca 1 dl riven ost och låt det stå på svag värme 5-10min

Häll över fyllningen i paj/pajformen och lägg skivade tomater över samt stö över riven ost och sätt in i ungen ca 25-30 min. Servera med god sallad




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0